حسینیان: سازمان مجاهدین خلق نقشی در پیروزی انقلاب نداشت

 رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب اسلامی یک روند تکاملی رو به پیش بوده که همواره با چالش‌های ایدئولوژیک روبرو شده است، اظهارداشت: مقاطع خاصی که در تاریخ انقلاب قابل تقسیم‌بندی باشد، وجود ندارد؛ چراکه انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان حق، به جلو رفته که همواره در مقابل آن جریان‌های باطلی در طول 32 سال گذشته در داخل و خارج قرار داشته است.
 
به گزارش فارس،روح‌الله حسینیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه "دیروز، امروز، فردا" با بیان اینکه انقلاب توانست با یک پیروزی کامل، حرکت پیش‌رونده خود را ادامه دهد، تصریح‌کرد: پس از 15 خرداد، 4 نحله فکری که به صورت جدی با نظام شاهنشاهی و ایدئولوژی آن به رقابت برخاستند، وجود داشت.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر همین اساس ایدئولوژی اسلام‌گرایان، مارکسیست‌ها، ملی‌گرایان و التقاطیون را 4 نحله‌ای دانست که علاوه بر اینکه با رژیم شاه به مبارزه برخواستند، در میان خود هم نوعی رقابت داشتند، یادآورشد: در بین این 4 ایدئولوژی انقلاب اسلامی یا همان نحله اسلامی به پیروزی رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه ایدئولوژی‌هایی که در رقابت با نحله اسلام‌گرایانه بودند بعد از انقلاب همان رقابت را به شکل سخت‌تری دنبال کردند، گفت: این نحله‌ها با شکست از ایدئولوژی اسلامی رقابت‌ها را تند‌تر و بیشتر کردند؛ اولین رویارویی، تقابل ملی‌گرایان در مقابل انقلاب بود که جبهه ملی، نهضت آزادی و جبهه منطقه‌ای مثل افرادی که در کردستان، ترکمنستان و خوزستان دست به شورش‌هایی با ادعای خاص از ناسیونالیست زدند، بود.
 
حسینیان با اشاره به اینکه پس از آن التقاط به وجود آمد که در رقابت با اسلام به یک مبارزه مسلحانه دست زد، افزود: این فتنه در مقابل 3 ایدئولوژی رقیب تا امروز هم ادامه داشته و خواهد داشت.
 
وی در ادامه به غائله‌های گنبد، خوزستان، آذربایجان و کردستان اشاره و اضافه‌کرد: در غائله گنبد گروهی که دارای ایدئولوژی مارکسیستی و ناسیونالیستی بودند به میدان آمده و از لحاظ ایدئولوژیک مخالف انقلاب، ولایت فقیه و نحله اسلامی بودند؛ از این رو شروع به کارشکنی کردند.
 
نماینده تهران در مجلس افزود: با توجه به اینکه این گروه در آن زمان در نزدیکی مرز شوروی قرار داشت و شوروی داعیه راهنمایی و حمایت از مارکسیست‌های جهان را می‌کرد از این رو شورش‌هایی را علیه انقلاب به راه انداخت که این غائله با اعتقاد راسخ مردم و جانبازی فدائیان انقلاب، کنترل و عده‌ای متواری و برخی نیز از بین رفتند.
 
وی با تأکید بر اینکه غائله‌های خوزستان بیشتر با ایدئولوژی ناسیونالیستی عربی شکل گرفته بود، تصریح کرد: این غائله که برگرفته از حزب بعث عراق بود با دخالت در مرزهای ایران در خوزستان توانست چالش‌هایی را ایجاد کند که با پایمردی مردم خوزستان و استقامت نیروهای متدین و انقلابی با سرعت تمام شد؛ در کردستان نیز ایدئولوژی ناسیونالیستی منطقه‌ای یا کردی مطرح شد که به وسیله حزب دموکرات کردستان که سابقه‌ آن از سال‌های دهه 1320 بود، اتفاق افتاد.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عین حال غائله آذربایجان را یک مسئله خاص دانست که باید در چارچوب فتنه‌هایی که در انقلاب‌های الهی به وجود می‌آید، تفسیر کرد، افزود: رهبری این جریان که در آذربایجان اتفاق افتاد حزب خلق مسلمان آذربایجان بود که شریعتمداری را به عنوان رهبر خود نگاه می‌کردند.
 
وی با اشاره به برخی اسناد، یادآورشد: آیت‌الله شریعتمداری از همان ابتدای انقلاب داعیه رهبری نهضت اسلامی را داشت و حسادت‌هایی در همین خصوص نسبت به امام(ره)‌ ورزیده است از این رو، وی دارای چهره‌ای بسیار سیاست‌زده بود.
 
حسینیان با بیان اینکه تلاش آمریکا و رژیم شاه این بود که شریعتمداری را در مقابل رهبری امام(ره) قرار دهند، اظهارداشت: تأکید شاه انتقال رهبری از امام(ره) به شریعتمداری بود؛ چراکه معتقد بودند شریعتمداری هم محافظه‌کار بوده و هم می‌توان با وی کنار آمد.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ تجربه‌ای نیست که آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی آن را انجام نداده باشد، اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب یکی از اقدامات آمریکا این بود که می‌تواند انقلاب را از مسیر خود منحرف کند تا انقلاب به ایده امام(ره) و جمهوری اسلامی منجر نشود.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تلاش آمریکا قبل از انقلاب این بود که با ایجاد دولت‌هایی همچون پزشک‌پور و بختیار از تحقق انقلاب اسلامی جلوگیری کند، اظهارداشت: مرحله بعد از انقلاب هم جنگ تحمیلی 8 ساله بود که امام (ره) فرمودند جنگ به دستور آمریکا بوده که بسیاری از تحلیلگران یا متوجه نشدند یا خود را به غفلت زدند که بعدها صدام نیز در اعترافاتش این را مطرح کرد.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا در کودتای نوژه موفق شد عده‌ای از افسران نیروی هوایی و فرمانده آنها را خریداری و برای کودتا آماده کند، اضافه‌کرد: با الطاف الهی و معجزه‌ای که امام (ره) از آن نام بردند، این کودتا شکست خورد.
 
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه سازمان مجاهدین خلق ایران از ابتدا دارای پایه‌های فکری التقاطی بود، اظهار داشت: گرچه تشکیل دهندگان اولیه این سازمان به شریعت پایبند بودند و افرادی همچون حمید‌نژاد تا آخرین لحظه‌ عمر خود نماز می‌خواندند اما از لحاظ تفکر، انحرافی بودند و سازمان را بر اساس همین پایه‌های انحرافی ایجاد کردند.
 
وی با بیان اینکه اعضای این سازمان کتاب‌های خود را دقیقا همانند کتاب‌های مارکسیستی می‌نوشتند، تصریح‌کرد: فهرست کتاب مقدمات فلسفه همان فهرست کتاب شناخت بود که توسط حسین روحانی نوشته شد و هیچ تفاوتی با آن نداشت حتی عبارات هم مانند یکدیگر بود که در بعضی از پاورقی‌ها آیاتی از قرآن را بدون هیچ ربطی آورده بودند؛ چرا که ایران یک کشور اسلامی بود و آنها نمی‌توانستند دین اسلام را نادیده بگیرند.
 
حسینیان بر همین اساس مبنای سازمان مجاهدین خلق را مارکسیستی دانست که لعابی از اسلام داشت، یادآورشد: لفظ منافق هم بسیار دقیق روی سازمان گذاشته شد؛ این سازمان علت شکست خود را اسلام می‌دانست؛ چراکه اسلام را یک دین غیرمبارزاتی خوانده اما مارکسیست را دین مبارزات می‌دانستند.
 
وی با بیان اینکه در اعترافات وحید افراخته از اعضای سازمان مجاهدین خلق آمده که بعد از تغییر ایدئولوژی تقی شهرام به وی گفت که باید بهشتی را ترور کرد چراکه وی در مقابل این تفکر آنها ایستاده و بعد از امام (ره) نیز به عنوان رهبر مطرح می‌شود.
 
نماینده تهران با بیان اینکه سازمان مجاهدین پس از انقلاب مدعی پیروزی انقلاب بودند، اضافه‌کرد: سازمان مجاهدین هیچ نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند بلکه امام(ره) و مردم آن را به پیروزی رساندند؛ در فتنه 30 خرداد 60 اعلام فاز نظامی کرده و وقتی کشور با عراق در حال جنگ بود و فردی مثل بنی‌صدر رئیس‌جمهور و آمریکا هم علیه نظام توطئه‌چینی می‌کرد این سازمان جنگ‌های مسلحانه علیه مردم مستضعف و ترور علما و شخصیت‌ها را آغاز کرد که در نهایت هم مورد استقبال فرانسه قرار گرفته و خود را به عراق فروختند.
 
وی در ادامه این برنامه در پاسخ به سوالی درباره زاویه گرفتن برخی فرزندان شخصیت‌ها از نظام اظهارداشت: فاصله گرفتن یک سنت تاریخی است؛ حضرت علی (علیه‌السلام) در مورد زبیر می‌فرمایند «وی پیوسته از ما اهل بیت بود اما زمانی که پسرش عبدالله به بلوغ رسید باعث فاصله گرفتن وی از ما شد.»
 
حسینیان با تإکید بر اینکه وقتی فرزندان برخی شخصیت‌ها با نظام زاویه پیدا کردند هیچ تأثیری بر ملت ایران و ارتباط آنها با شخصیت‌ها نداشته است، گفت: این نشانه حریت مردم ایران است.
 
 
وی با تأکید بر اینکه نوه امام(ره) وقتی که به عراق رفت در همان‌جا مصاحبه‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی انجام داد تا جایی که رادیو‌های خارجی مثل لندن این را بیان می‌کردند که همانطور که خمینی از نجف به ایران آمد و شاه را سرنگون کرد اکنون فرزندش از ایران به عراق آمده تا انقلاب پدربزرگش را ساقط کند اما این هیچ تاثیری بر مردم نداشت.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نظام آنها را رها کرده و اکنون منزوی شده و روز به روز فاصله آنها بیشتر می‌شود، تصریح‌کرد: شخصیت‌های بزرگی مثل آیت‌الله محمدی گیلانی و آیت‌الله جنتی از جمله کسانی بودند که فرزندانشان وابسته به سازمان منافقین بودند که هر دوی آنها در عملیاتی که برای دستگیری یک خانه تیمی گذاشته شده بود کشته شدند اما نه تنها هیچ تاثیری در روحیه آنها نداشت خداوند را نیز شاکر بودند که چنین فرزندان ناخلفی از بین رفته و شر آنها از دامان انقلاب کوتاه شده است.
 
وی در خاتمه به برخورد امام(ره) با نوه خود اشاره و خاطر‌نشان‌کرد: امام(ره) فرمودند «وی را دستگیر کنید و به تهران بفرستید اگر او برخورد مسلحانه داشت شما هم شلیک کنید» و وقتی که وی به تهران بازگشت امام(ره) یک ماه وی را بازداشت کرده بود.